- Pokud je zásilka ztracena u Pošty bez hranic a nebyla předána cílovému dopravci, máte na záhajení reklamace 1 rok ode dne odeslání.
- Pokud je zásilka ztracena u cílového dopravce, tak je nutno se řídit jeho obchodními podmínkami. Každý přepravce má jiný “deadline” na podání reklamace týkající se ztráty zásilky.
- Pro snadnější a rychlejší lokalizaci Vaší zásilky je potřeba popis balení a rozměry.
- Při zahájení reklamace je potřeba doložit na Poštu bez hranic prodejní a nákupní fakturu (pokud jste výrobci zboží, dokládá se čestné prohlášení o výrobní ceně bez DPH).
- Pokud je zásilka doručována cílovým přepravcem adresátovi a jeví se poškozena, je potřeba aby adresát ihned na místě sepsal s kurýrem zápis o škodě nebo zásilku nepřebral. V případě nepřevzetí je i tak ale třeba, aby adresát s kurýrem sepsal, že zásilku skrze poškození nepřebral a aby Vás ihned kontaktoval o této skutečnosti.
- Jestliže je zásilka již převzata a nejevila známky poškození je nutné sepsat dodatečně zápis o škodě (=kontaktovat ihned, tentýž den kurýra nebo cílového přepravce a zápis o škodě dopsat, bohužel však dopravce už nebere na tento zápis takový zřetel).
- Po celou dobu reklamace je nutné si ponechat originální balení (včetně výplně) a poškozenou zásilku, ať už ji má adresát nebo je zpět u Vás.
- Poškození zásilky je třeba oznámit na info@postabezhranic.cz co nejdříve, nejpozději však následující den, aby bylo možné s dopravcem reklamaci řešit.
- Následně jsou vyžadovány fotografie poškozené zásilky (obal, výplň, štítek, zboží). Fotografie pořizuje a posílá vždy ten, u koho se poškozený balík nachází.
- Na Poštu bez hranic doložíte nákupní a prodejní fakturu (pokud jste výrobci zboží, dokládá se čestné prohlášení o výrobní ceně bez DPH).
- Ke zdárnému vyřešení reklamace je zapotřebí spolupráce všech 4 stran (klienta, zákazníka, Pošty bez hranic a cílového přepravce) a také, aby byla Vaše zásilka u nás pojištěna.
Poškození:
- Jestliže je zásilka doručena adresátovi a je poškozena, musí adresát řešit reklamaci po vlastní ose. Konkrétně je třeba, aby adresát nejpozději 2 pracovní dny od doručení zásilky navštívil nejbližší pobočku pošty s poškozenou zásilkou (kterou ponechá ve zcela stejném stavu, v jakém ji obdržel při doručení) a prodejní fakturou. Na poště pak sepíše reklamaci.
- Pošta Vás bude následně informovat, zdali je reklamace uznána nebo zamítnuta.
- Komu bude náhrada v případě uznání proplacena se domlouvá na ČP a tento údaj tedy určuje sám adresát (respektive je to na Vaší domluvě).
6 měsíců
36 měsíců
30 dnů
12 měsíců
12 měsíců
30 dnů
12 měsíců
12 měsíců
12 měsíců
12 měsíců
7 dnů
12 měsíců
12 měsíců
14 dnů
Ihned, nejpozději však do 7 dnů od obdržení zásilky
Dodání dokumentů do 14 dnů od výzvy přepravce
12 měsíců
12 měsíců
30 dnů
12 měsíců
Ihned, nejpozději však do 7 dnů od obdržení zásilky
12 měsíců
12 měsíců
14 dnů
Nejpozději následující pracovní den
Nákupní faktura, ponechání původního balení včetně výplně
6 měsíců
30 dnů
6 měsíců
6 měsíců
5 dnů
3 měsíce
3 měsíce
Nejpozději následující den po doručení
Do dvou dnů od plánovaného doručení zásilky, pokud je u nich systémově doručena, tak není stanovena lhůta a kontrolují se kamerové záznamy.
30 dnů
6 měsíců
6 měsíců
6 měsíců
6 měsíců
6 měsíců
6 měsíců
30 dnů
Nejpozději následující pracovní den
Nákupní faktura, ponechání původního balení včetně výplně
6 měsíců
30 dnů
1 měsíc
1 měsíc
30 dnů
6 měsíců
6 měsíců
5 dnů (dle zákona 3 měsíce)
Okamžitě při převzetí, nejpozději do konce následujícího pracovního dne
-Dodání dokumentů do 7 pracovních dnů od výzvy
-Zápis o škodě
-Prodejní a nákupní fakturu
3 měsíce
3 měsíce
30 dnů
6 měsíců
6 měsíců
6 měsíců
6 měsíců
3 měsíce
3 měsíce
3 měsíce
3 měsíce
Ode dne zjištění ztráty nebo poškození je nutné do 28 dnů doložit podklady k reklamaci
3 měsíce
3 měsíce
180 dnů/ 6 měsíců
180 dnů/ 6 měsíců
12 měsíců